نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9783
-
الف
+

فلم سینمایی حضرت خدیجه(س) به روی پرده نقره ای می رود

«داوود میرباقری» پس از 20 سال با فلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» به سینما باز می گردد.

زندگینامه ام المومنین خدیجه کبری (س) ، همسر نبی مکرم اسلام (ص)، تحت عنوان فلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» به زودی ساخته و به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش آی فیلم2، نام «داوود میرباقری» طی سال های اخیر بیشتر با عناوینی مربوط به ساخت سریال های تاریخی به گوش می‌رسید اما به تازگی وی قصد بازگشت به عرصه سینما را دارد.

وی که هم اکنون در تلاش برای ساخت سریال سلمان فارسی و مهیا کردن مقدمات پیش تولید این اثر است، قصد دارد فلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)» همسر پیامبر گرامی اسلام(ص) را بسازد.

این اولین بار نیست که کارگردان یک اثر سریالی در ما بین راه به دنبال ساخت اثری سینمایی می رود. از آنجا که معمولاً پیش تولید آثار سریالی تاریخی بسیار طولانی مدت است گاهاً برخی کارگردانان در حین پیش تولید اثری سینمایی را کلید می زنند.

«جمال شورجه» دیگر کارگردان سینما و تلویزیون ایران نیز که مصروف پیش تولید ساخت سریال «موسی (ع)» است، در همین راستا به الجزایر رفته و پیش از  آغاز پروژه حضرت موسی(ع)، فلمی سینمایی را به اتمام رسانده است. بر همین اساس میرباقری اگر سریال سلمان فارسی را تا پایان امسال آغاز نکند، کار ساخت فلم سینمایی حضرت موسی(ع) را اواخر سال روان آغاز خواهد کرد.

میزان نوشت: فلم سینمایی حضرت خدیجه (س) هم‌اکنون در مرحله پایانی و بازنویسی فلمنامه است و تحقیقات آن نیز توسط «مجید رضابالا» انجام شده است.

میرباقری که بیش از ۲۰ سال است در سینما فلمی را کارگردانی نکرده، در سال‌های گذشته سریال‌های تاریخی متعددی را از جمله «مختارنامه»، «معصومیت از دست‌رفته»، «مسافری از ری» و «امام علی (ع)» و نیز فلم‌های «آدم برفی» و «ساحره» را ساخته است.

 

نظر شما
ارسال نظر